zondag 17 april 2016

Een lekkere zoen!


Zoals ik in mijn laatste bericht al schreef: de zoektocht naar cruelty free producten is begonnen! Vandaag mijn eerste review van een product dat ik meer dan verrassend vond: de hand- en bodylotion  The Raspberry Kiss van het Engelse merk Treacle Moon.

Lekker en diervriendelijk
Omdat ik nogal gevoelig ben voor leuke, originele, schattige, etc. verpakkingen, had ik de potjes en flesjes van Treacle Moon al vaker in mijn hand gehad bij de AH. Pas toen ik in een magazine meer las over 'hoe lekker' en diervriendelijk de producten ook zijn, heb ik mijn eerste product gekocht: de bodybutter My Coconut Island. Een fijne romige crème die goed intrekt en lekker ruikt (mits je van kokos houdt natuurlijk...). 

Ondanks dat ik hier supertevreden mee ben, vind ik het in de lente prettiger een bodylotion dan een butter te gebruiken. Ik heb dan, qua droge huid, simpelweg minder 'voeding' nodig. Vandaar dus mijn overstap naar The Rasberry Kiss hand- en bodylotion.

Do not eat
Toegeven...de geur is net zo zoet als het flesje met roze inhoud doet vermoeden. Er staat niet voor niks op het flesje 'Do not eat'...Maar...ik vind het een prettige geur. Ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen het misschien té zoet vinden. Kwestie van smaak. Altijd even ruiken, voor het kopen dus.

De lotion is precies goed qua structuur en zeker niet te dik. Het smeert makkelijk en trekt goed in. Ja, ik vind het een prettige en makkelijk product en de geur die achterblijft is precies goed. Ik gebruik de grote fles (350 ml) meestal na het douchen en het kleine flesje (60 ml) stop ik in mijn tas om te gebruiken als handcrème (niet plakkerig, dus een groot voordeel).

Nadelen?
Ik ben absoluut blij met The Raspberry Kiss. Of er ook nog nadelen zijn? Ik kan ze niet direct ontdekken. Ik had gelezen dat de ingrediënten van de Treacle Moon producten niet zo goed zouden zijn. In The Raspberry Kiss zitten echter geen siliconen, parabenen en minerale oliën (let op: wel parfum!). En dat in combinatie met het feit dat het product dierproefvrij, vegan en ook nog eens budgetvriendelijk is. Wat mij betreft een aanrader dus!

The Raspberry Kiss Hans and Bodylotion is verkrijgbaar bij Etos en Albert Heijn. Voor een grote fles (350 ml) betaal je €5,95. Op de website van Treacle Moon vind je het volledige assortiment.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten