zaterdag 30 april 2016

Zeewater in een flesje...werkt dat nou? (review Lush)


Mijn eerste gedachte. 'Slim, stop wat zeewater in een flesje en verkoop het onder een aansprekende naam...' Kassa! Toch krijgt Lush het steeds weer voor elkaar. Mijn nieuwsgierigheid wint het altijd van criticaster en voor zo'n merk (proefdiervrij, 100% vegetarisch, 100% heeft een palmolie-vrije zeepbasis en 85% is vegan) vind ik dat eigenlijk ook niet zo erg.

Wat is het precies?
Maar wat is het nou precies? De belangrijkste ingrediënten in Breath of Fresh Air zijn bronwater, vers zeewater en biologische Aloë Vera gel (fairtrade). Vooral het zeewater intrigeert me. Dit 'levende' water bevat veel mineralen en spoorelementen. Wat vervolgens weer goed is voor ons systeem. Lush belooft dat het hoge mineraalgehalte de vermoeide, droge huid veel goed doet en direct wordt geabsorbeerd. Ik ben benieuwd!

Meerdere toepassingen!
In de weken dat ik het product gebruik, merk ik dat er meerdere toepassingen mogelijk zijn. Ik spuit het inderdaad op mijn gezicht als verfrissende en verzorgende toner, maar daarnaast vind ik het ook heel fijn én verzachtend aanvoelen op mijn oksels na het ontharen (het lijkt zelfs irritatie tegen te gaan!). Verder werkt het prima als haarspray om meer volume te creëren. Breath of Fresh Air ruikt subtiel lekker en is ook best zuinig in het gebruik.

En?
Ik ben enthousiast over deze (100% vegan) toner! Juist ook doordat het voor meerdere zaken te gebruiken is. Het is wat mij betreft het ideale zomerproduct voor in je tas en een prettige wake-up call in de ochtend. Ik merk dat het mijn huid echt ophaalt en zorgt dat kleine huidirritaties sneller verdwijnen. Of er ook nog nadelen zijn? Ja, helaas bevat het product Methylparabeen en zoals ik al eerder heb aangegeven, word ik daar niet echt blij van. Toch heb ik in het gebruik gelukkig geen last ondervonden van dit conserveringsmiddel. De verdere ingrediënten zijn overigens helemaal natuurlijk.

Breath of Fresh Air is vanaf €6,95 (100 gram; perfecte handtasformaat) verkrijgbaar bij Lush


Geen opmerkingen:

Een reactie posten