zaterdag 14 mei 2016

Kijktip: Hungry for Change

De voedingsindustrie lijkt dezelfde strategieën te hanteren als een door de wol geverfde drugsdealer. Tenminste, als je de deskundigen in de documentaire Hungry for Change van Laurentine ten Bosch en James Colquhoun (de makers van Food Matters) mag geloven. Gisteren zag ik deze docu voor het eerst. En ik moet zeggen...ik was toch wel weer onder de indruk van een aantal statements. 

Verslaafd gemaakt
Inmiddels heb ik me al aardig verdiept in voeding, de effecten van wat we eten en de industrie erom heen. In die zin ben ik niet snel meer verbaasd over de informatie die tot me komt. Ik realiseer me als geen ander wat marketing probeert te bewerkstelligen bij de onoplettende klant in de supermarkt. Toch was het nog niet zo tot me doorgedrongen dat het verder gaat dan slimme reclametrucjes. Ook de ingrediënten hebben als doel de consument verslaafd te maken en terug te laten komen voor meer. En dat herken ik dan uit mijn eigen praktijk. Het doel is niet 'voeden', het doel is vooral om je terug te laten komen voor meer.     


Dieeten werken niet
Verder laat Hungry for Change je zien waarom de vele dieetmethoden niet werken en wat je wel kunt doen om er een gezondere levensstijl op na te houden. Ook hier gaat het vooral om het eten van pure, onbewerkte voeding, veelal plantaardig.  

Nieuwsgierig?
Nieuwsgierig geworden? Kijk hier alvast naar de trailer van Hungry for Change.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten