donderdag 5 mei 2016

Taartjestijd: Italiaanse Citroentaart van De Groene Meisjes



Hij staarde me echt aan. Zo vanaf het beeldscherm...Op een druilerige zondag terwijl ik wat aan het rondneuzen was op verschillende vegan receptenblogs. Dat doen ze toch goed bij De Groene Meisjes! Het is immers niet de eerste keer dat ik als een blok val voor een van hun prachtige recepten (zie hier bijvoorbeeld ;-)) Hieronder de foto's van mijn Italiaanse Citroentaart en natuurlijk het linkje naar het originele recept! Eenvoudig en budgetvriendelijk te maken. Aanrader!


De ingrediƫnten! Een volgende keer vervang ik de appelmoes waarschijnlijk door 2 eetlepels olie, omdat de cake wat mij betreft wel iets vettiger mag zijn. Ook lijkt het me heerlijk om kokosrasp toe te voegen. Ik twijfel nog over extra zoetigheid...misschien nog een beetje agavesiroop erbij?

En dit is het eindresultaat! Ziet er mooi uit toch? Zoals je ziet is de linkerkant wel wat gescheurd...ik was iets te ongeduldig  met het verwijderen van de taartbodem....De zijkanten goed lossnijden dus :-)

















Buon Appetito!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten