dinsdag 28 juli 2015

Lekker lunchen bij SEM (Amersfoort)

Anders gaan eten betekent ook dat je voorbereid uit eten gaat. De vanzelfsprekendheid waarmee tegenwoordig vegetarische gerechten worden aangeboden (dat is ook weleens anders geweest...) geldt nog lang niet altijd voor het veganistische alternatief. Daarbij is het wel erg leuk om te merken dat er steeds meer aanbod komt. Zo at ik vandaag mijn lunch bij SEM Sla En Meer, een relatief nieuwe saladebar in Amersfoort. En met veel veganistische mogelijkheden. Eerder at ik hier al een fantastische Kokos-Chocolade taart (heel erg vullend, met kokos, rauwe cacao, amandel en ), een smakelijke salade met o.a. spinazie, linzen, radijs en pompoentjes en een superlekker Linzensoepje. Tuurlijk kun je hier je ook je eigen salade samenstellen met verschillende vullingen, dressings en toppings.



Vandaag had ik, gezien het belabberde weer, geen zin in een salade. Dus koos ik het Rogge Spelt Zaden brood met homemade houmous met pompoen en gemengde kiemen (volgens de eigenaar was net de receptuur aangepast om de houmous nog wat extra smaak te geven).
Ook deze lunch was weer heerlijk. Als afsluiter nog een lekkere cappuccino met sojamelk (andere plantaardige melk is ook mogelijk) en ik kon er weer tegenaan de rest van de middag. Mocht je een keer in de buurt zijn, dan is SEM Sla En Meer absoluut een pitstop waard!

Meer info
SEM Sla En Meer
Kortegracht 6
Amersfoort
www.slaenmeer.nl


2 opmerkingen: