woensdag 22 juli 2015

Verrukkelijke choco-dadel snackballetjes (suikervrij)

Gezond, plantaardig en lekker is voor mij een belangrijke combinatie. Al sinds ik vanaf mijn 15e vegetariër ben, zoek ik naar lekkere alternatieven die mijzelf, maar vooral ook de overtuigde carnivoor, laat zien dat het niet eten van dierlijke producten superlekker kan zijn. En ik kan wel zeggen dat me dit aardig gelukt is. Ook nu is dat weer een belangrijke drijfveer.  Onderstaande recept van suikervrije vegan snackballetjes kreeg ik een tijdje geleden als tip en zijn hier een prima voorbeeld van! Echt genieten!


Ingrediënten
200 gr. dadels
170 gram gemengde noten
60 gram kokosolie
2 eetlepels rauwe cacao
1 eetlepel chiazaden
Wat koskosrasp voor ' de garnering' 


Recept
Laat de dadels even in wat water weken. Doe de rest van alle ingrediënten in de blender of keukenmachine en mix alles goed fijn. Doe vervolgens de dadels erbij en mix nog een keer. Schep daarna alles in een kom en laat het 10 minuutjes staan. Maak er vervolgens balletjes van en rol ze in de kokosrasp. Leg ze een minimaal uur in de koelkast en daarna zijn ze klaar om gegeten te worden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten