zondag 20 september 2015

Foodfestival Blije Bietjes




Foodfestivals zijn 'hip and happening' Rollende Keukens in Amsterdam en LepeltjeLepeltje in mijn eigen stadje Amersfoort, om maar eens twee van de bekendere te noemen. Ondanks dat deze festivals erg leuk (en lekker) zijn, vind ik het soms wel jammer dat de intimiteit en sfeer door de topdrukte in de knel komt. Vandaar dat ik ook graag de wat kleinere en minder bekende festivals een bezoekje breng. En daar is Blije Bietjes in Harderwijk een goed voorbeeld van.

Ontspannen sfeer in vergeten bosje
Gisteren en vandaag organiseerde Stichting Underground Harderwijk voor het eerst dit vrolijke eetfestijn op het Kranenburg Kazerne terrein, een vergeten bosje in het voormalige Hanze- en vestigingsstadje aan de rand van de Veluwe. Naast de ontspannen sfeer, smaakte het eten, gemaakt van eerlijke producten van (lokale) boeren en bereid door kleine onafhankelijke cateraars, super. Zo had ik zelf een portie vloerbrood met gepofte knoflook en een lekkere (soja)cappuccino met vers gemaakte apfelstrudel. Het was geen enkel probleem om vegetarisch te eten. Elk kraampje bood wel een vleesloze optie. Volledig plantaardig was iets moeilijker te vinden, maar zeker niet onmogelijk (de risotto met paddestoelen, zonder de parmezaanse kaas was een heerlijk voorbeeld ;-))



Op naar de 2e editie!
Wat mij betreft mag dit charmante foodfestivalletje volgend jaar zijn tweede editie organiseren. Mijn tip: iets groter mag best, maar hou het toch lekker intiem.  Ik hoop er dan in ieder geval weer bij te kunnen zijn! 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten