vrijdag 18 september 2015

Het pindakaas dieet

Eiwitten, eiwitten, eiwitten...ik droom er zelfs over...Hoe integreer ik toch voldoende in mijn voedingspatroon. Door het vele sporten is het de bedoeling dat ik veel proteine binnen krijg. Belangrijk om de spieropbouw en het spierherstel te stimuleren. Daarnaast geeft het een vol gevoel en kost het ook extra energie om de eiwitten te verbranden.  Maar zoals in mijn vorige post al benoemd...die inname valt niet mee. Een doorgewinterde veganist zal hier waarschijnlijk niet zoveel moeite mee hebben, maar bij mij blijft dat toch wel een dingetje.

Magisch goedje
Nou werd ik onlangs geattendeerd op het magische goedje PB2, oftewel pindakaaspoeder! Eenmaal aangemaakt met een beetje water heeft het dezelfde smaak en structuur als normale pindakaas. PB2 pindakaas poeder wordt gemaakt door pinda's langzaam te roosteren en daarna geperst om de olie (oftewel het vet) te verwijderen. Verder is deze pindakaas vrij van kunstmatige smaakstoffen, zoetstoffen en/of conserveermiddel. Puur natuur dus. En het allermooiste: PB2 Pindakaas rijk aan eiwitten (maar liefst 5 gram per portie) en bouwstoffen.

Ik ben blij en heb bedacht dat ik nu aan een soort van pindakaas dieet kan beginnen. Nog een beetje zoekende naar receptjes, maar aangemaakt met water op een rijstwafel is in ieder geval al een succes :-)

Waar te koop
Ik ben een tijdje op zoek geweest naar verkoopadressen van PB2 en kwam uiteindelijk online uit bij de Body & Fit shop. Je betaalt €6,99 voor het kleinste potje.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten